گلخانه

تهویه گلخانه ; جریان هوا افقی برای جریان هوای گلخانه ای مناسب است

تهویه گلخانه ; جریان هوا افقی برای جریان هوای گلخانه ای مناسب است

قبل از توسعه سیستم های HAF، شایع بود که در دمای شبانه بین انتهای مخالف یک گلخانه تفاوت دمای 10 تا 15 درجه فارنهایت پیدا شود. رشد و کیفیت گیاه اغلب این را منعکس می کند. امروزه با یک سیستم HAF به درستی نصب شده، نباید بیش از 2 درجه فارنهایت در هر نقطه از گلخانه قرار گیرد.


درک اصول

مفهوم HAF از این اصل استفاده می کند که هوا که در یک الگوی افقی منسجم در یک ساختمان مانند گلخانه ای حرکت می کند، تنها انرژی کافی برای غلبه بر آشفتگی و ضرر اصطکاک به حرکت در می آورد. به عبارت دیگر، شما فقط باید "آن را پا زدن".

هوا سنگین است هوا بیش از هر فوت مربع از زمین در یک گلخانه حدود یک پوند وزن دارد. گلخانه ای 30 * 100 سانتی متر حاوی حدود 1-1 / 2 تن است. هنگامی که هوا در حال حرکت است، آن را در کنار یک ماشین در یک جاده سطح در ساحل است. به همین دلیل HAF بسیار کارآمد است. این تنها چهار طرفدار کوچک است که هوا را در 50 تا 100 فوت در دقیقه در گلخانه بالا نگه می دارد.

علاوه بر مزیت آشکار از درجه حرارت یکنواخت در گلخانه، سیستم های HAF می تواند میزان بروز بیماری های ریوی را کاهش دهد. هوای در حال حرکت، رطوبت را از سایبان گیاه خارج می کند و سبب می شود که دمای محیط خشک تر شود. هنگامی که درجه حرارت برگ اجازه می دهد خنک نگه داشتن بسیار پایین تر از دمای هوا، نقطه آغشته می شود و محدوده ای رخ می دهد که حاوی ارگانیسم های بیماری است. خنک شدن تابشی در شبهای روشن، به خصوص در خانه های تحت پوشش مادون قرمز غیر خنثی، گیاه را خنک می کند چند درجه زیر دمای هوا. HAF این تفاوت را کاهش می دهد.

در طول ساعات روز، فتوسنتز دی اکسید کربن را که در لایه مرزی هوا در کنار برگ کاهش می یابد، کاهش می دهد. هوای متحرک این هوای دمیده شده را با هوای تازه با محتوای دی اکسید کربن بالاتر جایگزین می کند. اگر دی اکسید کربن اضافه شود، سطح پایین تر معمولا برای پاسخ دادن به گیاه همان است، به عنوان مثال، 800 - 1000 ppm به جای 1200 - 1500 ppm.

در اوایل دهه 1970، زمانی که دکتر جی کوتس، استاد افتخاری گلکاری در دانشگاه کانکتیکات، سیستم HAF را به صنعت گلخانه معرفی کرد، مشکل پیدا کردن یک فنر گردش خوب بود. بیشتر طرفداران باید انتخاب یک موتور، تیغه فن و محافظ از یک کاتالوگ را جمع آوری کنند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان فن و تامین کنندگان گلخانه ای طرفدارانی هستند که گردش هوای خوب را ارائه می دهند.

همانطور که در سراسر کشور سفر میکنم به بازدید از کشاورزان، من اغلب سیستم هایی را می بینم که می توانند بهبود پیدا کنند. خطاهای نصب معمول عبارتند از ظرفیت فن بسیار کم، فاصله ضعیف و موقعیت طرفداران و تعمیر و نگهداری ضعیف. بسیاری از سیستم ها فقط با کمی کار بهبود می یابد.

ظرفیت فن مناسب را فراهم کنید

برای یک سیستم کارآمد، ظرفیت کل فن باید حدود دو برابر سطح کف باشد. برای مثال، در یک گلخانه 30 اینچ 100، ظرفیت فن باید 30 × 100 × 2 = 6000 CFM باشد. اگر یک محصول بلند مانند گوجه فرنگی رشد می کند و یا اگر سبد حلق آویز وجود داشته باشد، برای رسیدن به آشفتگی اضافی ایجاد شده، ظرفیت کمی بیشتر نیاز است.

طرفداران اسب بخار کم هزینه هزینه عملیات را کاهش می دهند

طرفداران کوچک، 1/10 تا 1/15 اسب بخار در ارائه نیروی مورد نیاز هواپیما کار می کنند. این ها برای انتقال هوا با مقاومت کم در مقایسه با طرفداران اگزوز ساخته شده اند که دارای تیغه هایی هستند که برای برطرف شدن مقاومت هوا در حال حرکت از طریق لورن یا دریچه طراحی شده اند. استفاده از یک موتور خازن پراکنده دائمی می تواند تا یک سوم انرژی الکتریکی از موتور معمولی سایهدار را حفظ کند.

اگر شما یک سیستم گرمایش هوا گرم دارید، ممکن است از بخاری ها استفاده کنید، در صورتی که به سمت راست قرار داشته باشند، یک یا چند طرفدار HAF را جایگزین کنید. این می تواند هزینه های نصب را صرفه جویی کند، اما معمولا فن موتور در بخاری 1/3 یا 1/2 اسب بخار است و هزینه های عملیاتی به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

فن های HAF با پره های 12 "، 16"، 18 "و 20" در دسترس هستند. خروجی و کارایی فن با افزایش قطر تیغه افزایش می یابد. طراحی گارد نیز بر خروجی تاثیر می گذارد.

در مثال فوق، تعداد فن ها را می توان با تقسیم ظرفیت مورد نیاز خروجی یک فن محاسبه کرد.

برای مثال، تعداد هواداران مورد نیاز = 6000 CFM تقسیم بر 1675 CFM / fan = 3.6 طرفدار. از 4 طرفدار استفاده کنید.

موقعیت فن نیز مهم است

اولین فن باید 10 تا 15 دقيقه از يک دالر قرار گيرد تا هوايی را که از طرف ديگر در گوشه سمت چپ قرار دارد را بگيريم. طرفداران بعدی بایستی از 40 تا 50 فاصله داشته باشند تا جرم هوا را حفظ کنند. اگر طرفداران خیلی دور از هم فاصله داشته باشند، جرم هوا باعث اتصال کوتاه به یک جریان هوای مجاور می شود و یک نقطه سرد سرد هوا ایجاد می کند.

در یک گلخانه ای که مستقل است، هوا به سمت یک طرف و از طرف دیگر حرکت می کند. این یک الگوی هوای دایره ای را ایجاد می کند. در محدوده های متصل به آبگیر، بهتر است هوا را به یک خلیج و در خلیج مجاور حرکت دهیم. این اصطکاک بین دو توده در حال حرکت هوا مخالف را از بین می برد.

طرفداران باید در نزدیکی مرکز توده هوا قرار گیرند که آنها انرژی می گیرند. برای گلخانه ای با طبقه و یا محصولات نیمکت، محل 7 یا 8 در بالای کف خوب است. در بسیاری از گلخانه ها یک کراس یا کراوات یقه ای وجود دارد که می تواند برای پشتیبانی استفاده شود. برای گلخانه ای با سبد حلق آویز، یک مکان زیر و یا بالای سطح سبد، انرژی با حداقل مقاومت را فراهم می کند. همچنین خشک کردن شاخ و برگ از یک جریان مستقیم هوا را حذف می کند. طرفداران باید زیر پرده انرژی قرار بگیرند تا حرکات هوا را در شب برای فراهم آوردن درجه حرارت یکنواخت فراهم کنند.

سیستم HAF باید 24 ساعت در روز کار کند، به جز زمانی که طرفداران اگزوز روشن یا هنگامی که دریچه باز هستند. یک رله می تواند به مدار اضافه شود تا سیستم های تهویه را خاموش کند. هزینه عملیاتی برای یکی از این طرفداران کوچک حدود 0.25 دلار در روز در نرخ برق 10 سنت / کیلووات است.

تعمیر و نگهداری مکرر حرکت هوا را حفظ می کند

تعمیر و نگهداری نیز در دستیابی به کارایی بالا اهمیت دارد. طرفداران اغلب از موقعیت خارج می شوند. آنها باید توسط یک براکت یا زنجیرها برای جلوگیری از حرکت آنها محدود شوند. آنها همچنین باید به طور مستقیم به سمت انتهایی مقابل بروند تا حداکثر انرژی را به توده هوا انتقال دهند.

محافظ تیغه فن و پوشش موتور، گرد و غبار قابل توجهی را از هوا پرش می کنند. این مهم است که چند بار در سال آن را پاک کنید.

جنبش توده هوا را می توان با نور دادن یک بمب سمی غیر سمی در پشت یکی از طرفداران مشاهده کرد. اطمینان حاصل کنید که طرفداران را برای چند دقیقه قبل از انجام این کار برای ایجاد الگوی افقی بگذارید. حرکات دود را مشاهده کنید تا ببینید که هیچ اتصال کوتاه وجود ندارد. همچنین زمان حرکت برای دریافت جریان جریان. چوب بخور نیز یک ابزار خوب است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای مشاهده حرکت هوا در گوشه ها و اطراف مانع.

مزایای HAF در طول سالها در حدود بوده است. تنظیم دقیق سیستم شما باعث بهبود عملکرد آن شده و کارایی آن را افزایش می دهد.

 

منبع http://golkhaaneh.rozblog.com

 


مطالب مرتبط با تهویه گلخانه ; جریان هوا افقی برای جریان هوای گلخانه ای مناسب است :
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش