گلخانه

خصوصیات اسکلت گلخانه

ویژگی ها استخوان بندی گلخانه

داخل گزینش استخوان بندی گلخانه و روال تولید آن،به نکته های پایین توجه فرمایید:

1-استخوان بندی گلخانه

استخوان بندی گلخانه،حاوی بخشی از گلخانه است که لباس پلاستیک یا دیگر لباس ها را حفظ می کند.

ویژگی ها یک استخوان بندی گلخانه خوب:

الف) استخوان بندی گلخانه،لازم است سفت و روش باشد.

ب) استخوان بندی گلخانه،لازم است سایه اندازی اندکی دارا باشد.

ج) استخوان بندی گلخانه،لازم است قیمت پایین و مستدام باشد.

د) استخوان بندی گلخانه،لازم است از فلزهایی باشد که قابل اکسید شدن نباشند یا به وسیله کاور گالوانیزه تولیدشده باشد.

2-سمت تولید استخوان بندی گلخانه

داخل گزینش و انتخاب سمت تولید استخوان بندی گلخانه،2 صورتحساب مهم است:

الف) طوفان قالب ناحیه:گلخانه را نبایستی ستون بر طوفان سخت تاسیس کرد،عالی ترین حالت آن می باشد که درازا گلخانه،کم و بیش در ادامه سمت طوفان قالب محل تاسیس گلخانه باشد و در پیوند با آن لغزش مختصری دارا باشد وگرنه فرض دچار صدمه شدن گلخانه وجود ممکن است دارا باشد.ضمنا سمت ساکن شدن روزنه های استخوان بندی گلخانه لازم است داخل جرم سمت طوفان پیروز ناحیه باشد.

ب) نور گلخانه:چنانچه ناحیه طوفانی نباشد و طوفان عامل اندک کننده نباشد،سمت گلخانه از لحاظ افت سایه اندازی و بهره مندی از بیشترین تندی اشعه آفتاب مهم است چرا که استخوان بندی گلخانه،سایه خویش را بر فراز گیاهان درون گلخانه می اندازد.

داخل گلخانه های تک واحدی،داخل عرض های ژئوگرافی  کم تر از 40 رتبه،سمت گلخانه شمالی – جنوبی می باشد و درعرض های بالاتر از 40 رتبه،سمت گلخانه،شرقی – غربی است.

درباره گلخانه های متصل،در سراسر عرض های ژئوگرافی ،سمت گلخانه،شمالی – جنوبی می باشد.

3-بهره بردن از پیوندها پیچ و مهره داخل تولید استخوان بندی گلخانه

داخل تولید استخوان بندی گلخانه شایسته است تا حدی که امکان دارد از پیوندها پیچ و مهره به کار برود و از جوش کردن قطعات اجتناب گردد چرا که جوش کاری،لباس ضدزنگ را نابود می کند و بخت های گرما دیده،گرفتار زنگ خراش میگردد و رفته رفته داخل ایشان شکستگی ساخت میشود.

4-شیب طولی استخوان بندی گلخانه

در راستای گلخانه،جهت بیرون رفتن اب باران و برف لازم است شیب 1% مدنظر قرار نمی گیرد.مقصود از 1% بدینگونه است که به برابر هر 100 متر 1 متر شیب دارا باشیم.

به دو نحوه میشود شیب 1% را ساخت بروز:

نحوه نخست:شیب 1% را توسط تحول عمق شالوده ها ساخت می نماییم.توصیه میگردد از این شیوه به خاطر برابربودن بلندی پایان پایه ها استعمال گردد.

نحوه دوم:می تون فوندانسیون ها را همگی داخل یک عمق کار کرد و بلندی ستونها را اندک و بیش مورد نظر قرار داد.

دقت:وزن برف نبایستی بر فراز استخوان بندی گلخانه قرار گیرد.داخل گلخانه های زیر زراعت،به خاطر واضح بودن دستگاه حرارتی،برف روی سقف گلخانه،به سرعت ذوب میگردد و بوسیله ناودانهای روی سقف گلخانه بیرون می رود.

چنانچه داخل گلخانه زراعت موجود نباشد،مطمئنا در هنگام بارش به شکل برف،دستگاه های گرمایشی را مشخص می نماییم تا به سرعت برف ذوب شود،وگرنه احتمال دارد وزن ساخته شده ازطریق برف به گلخانه صدمه بزند.

5-درازا،عرض و بلندی استخوان بندی گلخانه

سمت گرمایش و مهار خوبتر دست اندرکاران علاوه بر این داخل گلخانه عالی ترین سایز ای که میشود جهت تالار ها مورد نظر قرار داد به شکل زیر می باشد:

الف) درازا گلخانه:40 تا 50 متر

ب) عرض گلخانه:8 تا 10 متر

ج) بلندی گلخانه:5/5 تا 7 متر

داخل انتخاب بلندی گلخانه،گونه گیاه و فراوانی زراعت آن بااهمیت است.در اصل هرچیزی فراوانی زراعت داخل متر مربع اغلب باشد،حاصل کردن گازهای گلخانه ای اغلب امکان دارد باشد و چنانچه بلندی گلخانه اندک باشد،به وسیله رجعت گازهای گلخانه ای به زیر،به گیاهان درون گلخانه آسیب خواهد رسید و راندمان ایشان افت خواهد یافت.

در نتیجه هرچیزی بلندی گلخانه اغلب باشد به وسیله دشوار ذکر شده کمتر روبرو خواهیم شد.حتما دقت کنید که هرچیزی بلندی اغلب باشد،گرمایش گلخانه در شتا توان زیادتری خوردن خواهد کرد.

مسئله:داخل شهرهای عظیم و داخل دوران زمستان رجعت ناپاکی ها به زیر،ساخت دشوار مینماید که این شروط را شروط گلخانه ای یا سرنگونی می نامند.سرانجام این گازهای گلخانه ای نابود که ضرر دارد،گویا شروط گلخانه ای می باشد که ضرر دارد.

6-روزنه های گلخانه:عالی ترین استفاده را روزنه هایی دارا هستند که داخل نقطه فراز گلخانه باشند.

بر پایه گونه روزنه،گلخانه ها را به شکل زیر قسمت کردن می کنند:

الف) گلخانه های روزنه اتوبوسی:شایسته نیست و کارآیی نیکی ندارد.

ب) گلخانه های روزنه بال کبوتری:گلخانه های روزنه بال کبوتری یکسویه و دوطرفه کارآیی و بازده بهتری است.

ج) گلخانه های روزنه بال نهنگ ای:شایسته نیست و کارآیی نیکی ندارد.


مطالب مرتبط با خصوصیات اسکلت گلخانه:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش