گلخانه

تجهیزات خنک کننده گلخانه

لوازم سردکن گلخانه

دستگاه ها و لوازم گلخانه

دستگاه ها و لوازم گلخانه داخل 3 گروه زیر مجزا می گردند:

دستگاه ها و لوازم گرم کننده گلخانه

دستگاه ها و لوازم سردکن گلخانه

دستگاه ها و لوازم هواکش ای گلخانه

داخل این تعلیم به تشریح درخصوص"لوازم سردکن گلخانه"ممکن است بپردازیم.

2-دستگاه ها و لوازم سردکن گلخانه

در این بخش به تشریح روندهای گوناگون سرد نمودن گلخانه ممکن است بپردازیم:

الف) ساخت سایه روی گلخانه

ب) بهره بردن از کولر ابی

ج) بهره بردن از دستگاه میست یا مه افشان

د) دستگاه هنر و پد (Fan And Pad) یا پوشال و فن

الف) ساخت سایه روی گلخانه

سمت سرد نمودن گلخانه از روندهای مختلفی میشود بهره گرفت که از جمله این شیوه ها که داخل دوران تابستان اثرگذار است،مانع شدن از برخورد بی مانع روشنایی خورشید به درون گلخانه می باشد.به این مقصود ضروری می باشد به طریقی سقف گلخانه را مخفی کرده تا مشکل تابیدن پرتو آفتاب بداخل گلخانه شویم.

روندهای لباس سقف گلخانه

-ساخت سایه داخل گلخانه با به کار بردن آفتاب گیر (Shad):با به کار بردن یک گونه تور نایلونی و گستردن آن بر فراز روی خارجه گلخانه،سایه مناسبی داخل گلخانه ساخت میشود.این تورها روش و به اسانی قابل انتصاب هستند.

موقع بهره گیری از این تورها به نکته های پایین دقت فرمایید:

مسئله 1:این تورها داخل رنگ های گوناگون هستند که رنگ خضر آن به منظور درست کردن سایه درخور تر می باشد.

مسئله 2:درشتی یا ریزی ساختار این تورها متغییر می باشد و بر همین پایه بین 30 تا 94 درصد حاصل کردن سایه می کنند.به منظور درست کردن سایه داخل گلخانه میشود از تورهایی که 47 تا 50 درصد ساخت سایه می کنند بهره گرفت.

مسئله 3:درازا تورها فراوان و عرض ایشان داخل سایز گوناگون می باشد و به آسانی به همدیگر پیوسته یا دوخته می شوند.

مسئله 4:این تورها به آسانی از گلخانه منفصل گشته و قابل مراقبت است.زمان انتصاب یا مراقبت داخل مخزن چنانچه از ایشان مراقبت به عمل آید،ثبات اضافی ممکن است داشته باشند.

-ساخت سایه داخل گلخانه با به کار بردن نقاشی سقف گلخانه:نقاشی سقف گلخانه مشکل تابیدن مستقیم خورشید به درون گلخانه میگردد و از جمله راه های سرد نمودن گلخانه داخل دوران تابستان است.

گونه های متفاوتی از رنگ ها سمت حاصل کردن سایه توصیه میگردد.در صورتی که ترکیب ها ایشان درخور گزینش شود و داخل پراکندن آن توجه گردد،کاور نیکی داخل سقف گلخانه بنا می کند و داخل دوران خزان و زمستان به راحتی میشود نقاشی را پاک بروز.

روندهای ها نقاشی سقف گلخانه

راه بکارگیری محلول رنگ:رنگ ویژه به منظور درست کردن سایه را در مقایسه 1 به 5 داخل اب برطرف کرده و به شکل یکدست در بالای لباس گلخانه می پاشیم.

نحوه اندود کردن روی گلخانه:پراکندن محلول اب و اهَک بر فراز سقف گلخانه،به برابر هر 5/4 هزار گرم آب خالص چهار درجه حرارت محلول اب و اهَک،1 قاشق روغن کتان بیفزایید تا محلول،به سقف گلخانه خوبتر بچسبد.ضمنا جوهرنمک نشانه این محلول را براحتی پاک مینماید.

ب) بهره بردن از کولر ابی

ج) بهره بردن از دستگاه میست یا مه افشان

این دستگاه داخل گلخانه های ازدیاد به کار می رود که اب زیر فشار جاگذاری شده و از فرود به شکل ذره های خیلی کوچک بیرون میشود که دمای هوا را افسرده و موجب سرد گشتن اطراف میگردد.

د) دستگاه هنر و پد (Fan And Pad) یا پوشال و فن

از رایج ترین دستگاه های سردکن درگلخانه های نواحی بی آب بشمار می آید.

دستگاه هنر و پد از 3 بخت ایجاد گشته است:

-پوشال (Pad)

-فن (Fan)

-پیک نیک اب

داخل این دستگاه،پوشال داخل جانب شمال گلخانه و داخل دیواره جایگذاری می شود و داخل جانب جنوب،هنر ها دقیقاً مقابل پوشال و داخل دیواره ی برابر جایگذاری می شود.در هنگام روشن کردن آغاز پوشال ها به وسیله پیک نیک اب ساخته شده،تماماً شرجی میشود،بعد هنر ها را مشخص می کنیم که موجب بیرون رفتن هوا از درون گلخانه به خارج میگردد و ضمنا موجب مکیده شدن هوا از دیواره روبه رویی که پوشال ها انتصاب گردیده اید میشود.

این هوا به وسیله گذر از قشر ی شرجی پوشال ها سرد شده و موجب ساخت یک ماجرا جو مطبوع و شرجی داخل گلخانه میشود.

مسئله:هرچیزی مسافت پوشال ها و هنر اغلب باشد از اثربخشی دستگاه هنر و پد کاسته امکان دارد انجام شود.در نتیجه از جمله دلایلی که درازا گلخانه افزونتر از 40 تا 50 متر افسرده نمی شود همین مبحث می باشد.

اشکال پوشال (Pad) گلخانه

الف) پوشال از گونه فیبر سلولزی

ب) پوشال کولر که رایج تر است

در زمان انتصاب پوشال به نکته های پایین دقت گردد:

مسئله 1:بومی را جهت انتصاب پوشال برگزینید که بتوان قشر های پوشال را به شکل متوالی انتصاب بروز چرا که داخل قیاس انتصاب آن به شکل گسترده اولویت اهدا می شود.

مسئله 2:به دلیل استعمال پشت سر هم از پوشال ها احتمال دارد نمک ها معدنی ابی که درون پوشال میگردد و به ویژه قشر های فیبری،سوارخ های آن مسدود شده و مشکل بیرون رفتن هوا میگردد و لازم است هر چند وقت یک دفعه عوض نمودن شود.

مسئله 3:قشر های پوشال داخل دوران زمستان شایسته است سوا و بی آب شده و در مکان مناسبی مراقبت شود و محل پوشال ها با به کار بردن پلاستیک مخفی کرده شود.

جهت انتصاب هنر داخل گلخانه نکته ها زیر مراعات شود:

مسئله 1:هنر را شکلی سفارشی سازی نماییم که به شکل خودکار کار آهسته.از آن جمله میشود سفارشی سازی بروز که ساعت 10 صبح تا 4 عصر مشخص باشد.

مسئله 2:هنر ها را بر فراز دیوار برابر پوشال ها انتصاب نمایید.

مسئله 3:مسافت هنر تا پوشال افزونتر از 9 تا 10 متر نباشد.

مسئله 4:هنر ها شایسته است حاوی گنجایش درخور سمت انتقال هوا را دارا باشند.

جهت پیک نیک اب داخل پوشال ها به نکته های پایین دقت فرمایید:

مسئله 1:اب به کار رفته داخل پوشال ها شایسته است حاوی نمک ها زیرین باشد،وگرنه به خاطر مسدود شدن فرود ها طی زمان کارآیی آن افت خواهد یافت.

مسئله 2:تلمبه به کار رفته شایسته است حاوی استطاعت ضروری سمت جابجایی اندازه اب لازم را دارا باشد و ضمنا پیک نیک اب به نیکی شکل گیرد تا پایان روی پوشال به شکل یکدست شرجی گردد.

مسئله 3:پوشال ها داخل بومی از گلخانه انتصاب شوند که تا به ازای توانایی سایه باشد.

مسئله 4:داخل زیر پوشال ها از ناودان به کار می بریم تا اب گردشی بی هدرروی بداخل انبار تلمبه جابجایی یابد.

مسئله 5:سمت مانع شدن از افت روی اب داخل انبار از معلق درخور استعمال گردد.


مطالب مرتبط با تجهیزات خنک کننده گلخانه:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش